Известие

Collapse
No announcement yet.

Динамо на 33-проблеми и решения!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Първоначално публикувано от Stranger65 Покажи съобщение
    Някой ще вникне ли в следното - свален регулатор на напрежение, захранен по съответния начин, без товар на четките или с товар съответния омаж на ротора. Като изменяме напрежението на захранване на четките му има сигнал докато напрежението с което го захранваме не стане около 14.5V. Когато го нагрея до 80 градуса на четките напрежението изчезва при около 13.7V, че и по-малко.
    Tуk вече няма селенови диоди и т.н. Имаме само един регулатор на напрежение с температурна зависимост.
    Ако сте ме разбрали - добре. Ако не сте - за мен няма значение.
    Добре де аз като ти написах по-нагоре ,че схемата (релерегулатора) е температурно нестабилна... Ти какво ми отговори "стига глупости" нещо от тоя сорт!!!
    На другия колега дето писа ,че работи в ключов режим... да така е ,но явно схемката (въпросния релерегулатор) се влияе от топлината все пак...
    sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

    Comment


    • #32
      Момчета,целта на темата ми беше малко по-друга.Отвирих я,за да може всеки,който има проблем с динамото да го сподели и как е решил,ако го е решил проблема.За температурна нестабилност просто не говорете,защото един нормален генератор няма никакъв проблем със загряването.Нашите,обаче са си стари,кабелите и връзките са стари и се получават аномалии.Точно за тях исках да беседваме и да ги отстраняваме.Захванахме се с анормалния регулатор на колегата и се разпиляхме по глупости.Колев бая се е посмял,но не ми се мисли,ако ни надуши Fade,какви ще ги наговори.Има да пуфти ...За това пишете смело.Дори и да си мислите,че нямате проблеми.Най-вероятно имате,но не го знаете.Просто отивате на "майстор",той мери и отсича:то тия така си работят!И вие си мислите,че всичко е наред,а то не е!
      Иначе,кой знае защо ми се мотае в главата една реплика на Райдер от преди около година в темата за неговото динамо:"Така като гледам излиза,че всички 33-ки са без проблеми с динамото".Прав си беше.Просто никой не подозира,че има проблем!
      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

      Comment


      • #33
        Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
        Момчета,целта на темата ми беше малко по-друга.Отвирих я,за да може всеки,който има проблем с динамото да го сподели и как е решил,ако го е решил проблема.За температурна нестабилност просто не говорете,защото един нормален генератор няма никакъв проблем със загряването.Нашите,обаче са си стари,кабелите и връзките са стари и се получават аномалии.Точно за тях исках да беседваме и да ги отстраняваме.Захванахме се с анормалния регулатор на колегата и се разпиляхме по глупости.Колев бая се е посмял,но не ми се мисли,ако ни надуши Fade,какви ще ги наговори.Има да пуфти ...За това пишете смело.Дори и да си мислите,че нямате проблеми.Най-вероятно имате,но не го знаете.Просто отивате на "майстор",той мери и отсича:то тия така си работят!И вие си мислите,че всичко е наред,а то не е!
        Иначе,кой знае защо ми се мотае в главата една реплика на Райдер от преди около година в темата за неговото динамо:"Така като гледам излиза,че всички 33-ки са без проблеми с динамото".Прав си беше.Просто никой не подозира,че има проблем!
        Съгласен съм напълно с думите ти ,но въпросния релерегулатор го коментирам защото явно в случая именно тои дава проблеми на колегата!!! Както тои написа свален от алтернатора въпросния регулатор не работи адекватно при тестове...
        sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

        Comment


        • #34
          Няма такова нещо,като тестове на тоя регулатор.Той струва около 10 лева и не си заслужава да се тества.Той трябва да се държи прилично и да работи изрядно.Ако не- в коша.проблема в повечето случаи не е в него,а в това,каква информация му се подава.Помисли в тая насока,
          На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
          Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
            Няма такова нещо,като тестове на тоя регулатор.Той струва около 10 лева и не си заслужава да се тества.Той трябва да се държи прилично и да работи изрядно.Ако не- в коша.проблема в повечето случаи не е в него,а в това,каква информация му се подава.Помисли в тая насока,
            Няма какво да мисля аз... Този въпросния релерегулатор нее мои ако беше така одавна да е заменен с друк...
            На един познат последно си играх по токовете и малко измених схемката му на зареждане...
            От магазина за Лада се закупи релерегулатор ,електронен варянт(със светодиодна индикация на различните положения "контакт" "зареждане"...) на РР380 и се монтира тои!!Маса на корпуса му (задължително) + от контактния ключ и един кабел до алтернатора (за +ва четка другата е замасена) и всичко си заработи...Алтернатора пак си връща минус за лампата на таблото... По този начин релерегулатора следи напрежението на акумулатора...
            Понякога е добре като се замисля да се пусне една маса от вдигателя до акумулатора дирекно...
            sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

            Comment


            • #36
              аз не се смея щото вече един път се мъчихме с тоя алтернатор
              то е ясно че най-добре е с външен регулатор и тая бошовска недомислица -в коша, но масата не трябва да се пипа щото е вързана на звезда върху стартера и ако почнем да опъваме кабели ще се появят разни паразитни нещица по инсталацията.
              точка

              Comment


              • #37
                Аз ще си поиграя почивните дни и ще ви кажа резултата

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                  Няма какво да мисля аз... Този въпросния релерегулатор нее мои ако беше така одавна да е заменен с друк...
                  На един познат последно си играх по токовете и малко измених схемката му на зареждане...
                  От магазина за Лада се закупи релерегулатор ,електронен варянт(със светодиодна индикация на различните положения "контакт" "зареждане"...) на РР380 и се монтира тои!!Маса на корпуса му (задължително) + от контактния ключ и един кабел до алтернатора (за +ва четка другата е замасена) и всичко си заработи...Алтернатора пак си връща минус за лампата на таблото... По този начин релерегулатора следи напрежението на акумулатора...
                  Понякога е добре като се замисля да се пусне една маса от вдигателя до акумулатора дирекно...
                  Направил си това,което е по учебник!То работи доста сносно,НО.....Тока,който идва от акумулатора минава през доста клеми и най-вече през табло бушони.При включени фарове,вентилатори и прочие,напрежението пада и регулатора го повдига до стойности 14.7-15 волта,че и по-големи.За това казах , че при тия схеми се получават по принцип същите проблеми,но диаметрално противоположни от нашите.Направи си следния опит.На клема 67 ,захранването на регулатора,подай напрежение директно от акумулатора.Гарантирам ти,че напрежението ще е непроменимо,независимо от консуматорите.Как става на практика работеща тая схема-ще се сетиш сам.Важното е,че по тоя начин акумулатора е винаги защитен от презаряд или от изтощаване,а напрежението не играе в мрежата.
                  На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                  Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                  Comment


                  • #39
                    Направи си следния опит.На клема 67 ,захранването на регулатора,подай напрежение директно от акумулатора.Гарантирам ти,че напрежението ще е непроменимо,независимо от консуматорите.Как става на практика работеща тая схема-ще се сетиш сам.Важното е,че по тоя начин акумулатора е винаги защитен от презаряд или от изтощаване,а напрежението не играе в мрежата.[/QUOTE]


                    Клема 67 теоретично трябва да е със същия потенциал като + на акумулатора!!!Друк е въпроса ,че през безброи връзки и снадки реално напрежението на тази клема наистина кляка и оттам регулатора вдига напрежението по цялата ел схема на колата... Сега си мисля за едно реле с нормално отворени контакти ,контакти които свързват акумулатора (+) и клема 67!!Управлението на релето е тънкия момент... Ама и за него има решение примерно да се ползва нещо от лапмата +-!!!Гледам ,че на тези ваще алтернатори релерегулатора следи някакво измислено напрежение което се получава от 3 диода!!!Това напрежение + от тези диоди може да свърши добра работа за моя замисъл за релето с нормално отворените контакти и демек да го управлява!! Като се прибера в къщи ще погледна схеми и тн че сега по спомени се мъча...
                    Last edited by mimouzunov; d.m.y г., 19:16.
                    sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                    Comment


                    • #40
                      Тука някакви работи за връзката на алтернатора.Моя е закачен директно с 2 кабела към акумулатора.Изключително жестоко ме съмнява да е така по оригиналната схема.(Колата е така малко след като я взехме,понеже баща ми я кара на "майстор" да я направи да зарежда акумулатора)
                      Alfa Romeo 33 SW 1.7 16v - Няма я вече.
                      Alfa Romeo 155 1.8 8v TS - и нея
                      Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v '02

                      Comment


                      • #41
                        Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                        Направи си следния опит.На клема 67 ,захранването на регулатора,подай напрежение директно от акумулатора.Гарантирам ти,че напрежението ще е непроменимо,независимо от консуматорите.Как става на практика работеща тая схема-ще се сетиш сам.Важното е,че по тоя начин акумулатора е винаги защитен от презаряд или от изтощаване,а напрежението не играе в мрежата.

                        Клема 67 теоретично трябва да е със същия потенциал като + на акумулатора!!!Друк е въпроса ,че през безброи връзки и снадки реално напрежението на тази клема наистина кляка и оттам регулатора вдига напрежението по цялата ел схема на колата... Сега си мисля за едно реле с нормално отворени контакти ,контакти които свързват акумулатора (+) и клема 67!!Управлението на релето е тънкия момент... Ама и за него има решение примерно да се ползва нещо от лапмата +-!!!Гледам ,че на тези ваще алтернатори релерегулатора следи някакво измислено напрежение което се получава от 3 диода!!!Това напрежение + от тези диоди може да свърши добра работа за моя замисъл за релето с нормално отворените контакти и демек да го управлява!! Като се прибера в къщи ще погледна схеми и тн че сега по спомени се мъча...[/quote]
                        Трите диода и аз ги използвам,но при друга схема.Ще ти подскажа.Като извадиш кабела дето идва на клема 67 от регулатора,него какво ще го правиш.Не става ли точно да включва релето,което искаш да сложиш!
                        На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                        Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                        Comment


                        • #42
                          Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                          Клема 67 теоретично трябва да е със същия потенциал като + на акумулатора!!!Друк е въпроса ,че през безброи връзки и снадки реално напрежението на тази клема наистина кляка и оттам регулатора вдига напрежението по цялата ел схема на колата... Сега си мисля за едно реле с нормално отворени контакти ,контакти които свързват акумулатора (+) и клема 67!!Управлението на релето е тънкия момент... Ама и за него има решение примерно да се ползва нещо от лапмата +-!!!Гледам ,че на тези ваще алтернатори релерегулатора следи някакво измислено напрежение което се получава от 3 диода!!!Това напрежение + от тези диоди може да свърши добра работа за моя замисъл за релето с нормално отворените контакти и демек да го управлява!! Като се прибера в къщи ще погледна схеми и тн че сега по спомени се мъча...
                          Трите диода и аз ги използвам,но при друга схема.Ще ти подскажа.Като извадиш кабела дето идва на клема 67 от регулатора,него какво ще го правиш.Не става ли точно да включва релето,което искаш да сложиш![/QUOTE]

                          Извинявам се ,че ще го напиша това ама сега в кръчмето така се сфазирах (братовчеда си има момиченце) ,че нищо умно няма да измисля...
                          Иначе да.. става от там да се вземе + и по моята схема да си заработи без проблем!!!Ще онагледя схемата някак и ще я пусна тук да се види...А сега мисля да изпадна в устоичиво състояние в леглото без да преживявам повече модулации
                          sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                          Comment


                          • #43
                            Първоначално публикувано от firedragon Покажи съобщение
                            Тука някакви работи за връзката на алтернатора.Моя е закачен директно с 2 кабела към акумулатора.Изключително жестоко ме съмнява да е така по оригиналната схема.(Колата е така малко след като я взехме,понеже баща ми я кара на "майстор" да я направи да зарежда акумулатора)
                            Ами дай ги да ги видиме тия кабели!Може да са за какво ли не!
                            На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                            Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                            Comment


                            • #44
                              Днес си поразглобих алтернатора. И 9-те диода са ОК. На тройката за лампата излизаха 14.5V, а на изхода на алтернатора 13.8V. Но това все пак е ефективна стойност

                              Comment


                              • #45
                                Ето за това разминаване говорех,а то се получава когато диодите са с различна природа.Регулатора няма за база за сравнение реалния изход на динамото,а такъв,който го лъже.А когато на базата на неверни данни се взима решение,то може да бъде само неверно
                                На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                                Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                                Comment

                                Working...
                                X